Servicevilkår

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer påwww.day-et.dk. For at handle på DAY ET skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som DAY ET accepterer. Day-et.dk ejes af Day et A/S, CVR40028285.

 

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay, Maestro og Visa Electron. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. 

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Fri fragt over 499kr.

Leveringstiden er normalt 2-3 hverdage efter du har modtaget din ordrebekræftelse. DAY ET tager forbehold for leveringstiden i tilfælde af force majeure samt levering til ikke brofaste øer. Vi leverer varerne med Dao eller Postnord. 

Du vil altid kunne se de samlede leveringsomkostninger, når du vælger leveringsform i forbindelse med gennemførelsen af din ordre. Vi leverer til hele Danmark samt flere udenlandske destinationer, som fremgår af vores checkout, når du vælger leveringsadresse.

 

Vi får i øjeblikket mange ordrer , så der kan forekomme lidt længere leveringtid.  Hvis du er i tvivl eller har spørgsmål til din ordre kan du altid kontakte os på hello@day-et.com

 

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du modtager varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en mail til hello@day-et.com eller et brev, hvor du oplyser, at du fortryder til DAY ET, Esplanaden 8C, 1263 København K. Hvis du gør det, kvitterer vi pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Du kan udfylde og indsende fortrydelsesformularen eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder på vores hjemmeside. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidigt at give DAY ET meddelelse om, at du fortryder købet.

Du kan benytte denne standard fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk:

DAY ET + adresse på lager

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at fortryde den indgåede købsaftale vedrørende

min/vores (*) købsaftale af følgende varer (*):

- bestilt den (*)/modtaget den (*)

- forbrugerens navn(e)

- forbrugerens adresse

- dato

(*) Slet denne, når (*) er udfyldt.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os til Blue Water Shipping, c/o DAY ET, Emil Neckelmanns Vej 20, 5220 Odense SØ, Denmark uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Bemærk at returnering ikke er gratis, selvom du anvender den vedlagte returlabel. Returlabel koster 39 kr. og fratrækkes det beløb du skal have refunderet. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling og omkostninger til alternative returforsendelser dækkes ikke.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi betalinger modtaget fra dig. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Reklamation

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på hello@day-et.com.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen vurderes berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen,  tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over et produkt købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hello@day-et.com.

 

Kontakt information for DAY ET:

DAY ET A/S

CVR: 40028285

Esplanaden 8C

1263 København K

Danmark

Mail: hello@day-et.com